lispetz

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Lisbeth Pettersson - 9 mars 2011 10:01

En månad har gått sedan jag låg på operationsbordet. Man låg fast i ett skruvstäd. Ja det är sant man blev fastskruvad så att man inte skulle kunna förflytta sig. Den kunde man ju inte ändå eftersom man var bedövad i halva kroppen men jag förstår att det måste vara lättare att arbeta när man var säker på att kroppsdelen som skulle opereras inte förflyttade sig.

En intressant upplevelse så här i efterhand.

Nu går jag ju ganska bra men jag får naturligtvis inte stödja på det opererade benet mer än 40 kg som innan. Det gäller till in i maj månad.

Jag har hunnit läsa ut en del böcker under den här tiden. Det är en skön avkoppling. Sedan har det ju varit mycket idrott på TV. Men man tröttnar ibland. Man är ju ganska låst, kan inte ta bilen och sticka iväg själv om man skulle vilja,  men tiden går ju. Om en månad kanske jag kan börja jobba en del  igen. 

Vädret  i dag ser inte lovande ut. Det var kallt ute och som jag kallar "snökallt". Det kommer snö, tyvärr.

Ovido - Quiz & Flashcards