lispetz

Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Lisbeth Pettersson - 26 februari 2011 10:18

I dag är det lördag och det känns faktsikt riktigt bra.Hade inte ont i natt så det gick bra att sova. Har dock lite svårt att ligga på sidan ännu.

Jag tog en promenad på vägen här utanför idag och jag tyckte det var kallt fast det var nollgradigt ute.

Det blir en annan kyla innan solen börjar värma. Det skulle ju bli sol idag men man vet ju inte.

Jag har ju aldrig legat på sjukhus och det blev jag en erfarenhet rikare på, eller flera kanske.

Personalen hade fullt upp. De kom ju  in tidigt på morgonen innan dagpersonalen skulle komma och gav den första medicinen. Sedan började dagpersonalen med att bädda och dela ut frukost. Sedan kom sjukgymnasterna och visade hur man skulle träna. Det var dock väldigt korta besök men de såg ju att man gjorde framsteg varje dag.

Därefter var det lunch. Kaffe vid 14.15- tiden. Mat igen vid 17.00 och sedan kvällsmacka och kaffe eller te vid 19.15- tiden.

Jag var lite avundsjuk på att de hade ett program att följa hela dagarna. Det är annat mot oss. 

Vi kan ju styra vårt jobb ganska mycket, men när de personer man kallat inte kommer då får man lägga om alla planer. Man tar ett nytt ärende men man blir frustrerad för att man räknat med att personerna skall komma och att man skulle ha gjort en del i just det ärendet. När man då inte fått svar på de frågor man haft så blir det stopp. Man får kalla igen och hoppas att personen kommer då istället.

Det kan förstöra en hel förmiddag när personerna som kallats inte kommer.

Ibland blir hela planeringen för dagen förstörd och det är inte kul.

Då önskar jag ibland att man hade fasta rutiner, men det går ju inte i det jobb som jag har.

Det fasta rutinerna som jag har är börja tidigt på morgonen, äta lunch vid 11.00-11.30 och en kafferast sedan tidigt hem till hunden.

Men jobbet och dess innehåll är ju väldigt viktigt för att man skall tycka att man gjort ett bra jobb under dagen. 

Ovido - Quiz & Flashcards