lispetz

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Hej.

Av Lisbeth Pettersson - 26 februari 2011 10:18

I dag är det lördag och det känns faktsikt riktigt bra.Hade inte ont i natt så det gick bra att sova. Har dock lite svårt att ligga på sidan ännu.

Jag tog en promenad på vägen här utanför idag och jag tyckte det var kallt fast det var nollgradigt ute.

Det blir en annan kyla innan solen börjar värma. Det skulle ju bli sol idag men man vet ju inte.

Jag har ju aldrig legat på sjukhus och det blev jag en erfarenhet rikare på, eller flera kanske.

Personalen hade fullt upp. De kom ju  in tidigt på morgonen innan dagpersonalen skulle komma och gav den första medicinen. Sedan började dagpersonalen med att bädda och dela ut frukost. Sedan kom sjukgymnasterna och visade hur man skulle träna. Det var dock väldigt korta besök men de såg ju att man gjorde framsteg varje dag.

Därefter var det lunch. Kaffe vid 14.15- tiden. Mat igen vid 17.00 och sedan kvällsmacka och kaffe eller te vid 19.15- tiden.

Jag var lite avundsjuk på att de hade ett program att följa hela dagarna. Det är annat mot oss. 

Vi kan ju styra vårt jobb ganska mycket, men när de personer man kallat inte kommer då får man lägga om alla planer. Man tar ett nytt ärende men man blir frustrerad för att man räknat med att personerna skall komma och att man skulle ha gjort en del i just det ärendet. När man då inte fått svar på de frågor man haft så blir det stopp. Man får kalla igen och hoppas att personen kommer då istället.

Det kan förstöra en hel förmiddag när personerna som kallats inte kommer.

Ibland blir hela planeringen för dagen förstörd och det är inte kul.

Då önskar jag ibland att man hade fasta rutiner, men det går ju inte i det jobb som jag har.

Det fasta rutinerna som jag har är börja tidigt på morgonen, äta lunch vid 11.00-11.30 och en kafferast sedan tidigt hem till hunden.

Men jobbet och dess innehåll är ju väldigt viktigt för att man skall tycka att man gjort ett bra jobb under dagen. 

 
 
Ingen bild

kicki

26 februari 2011 14:40

Värst vad du kryar på dej fort. Att gå ut på vägen trodde jag skulle ta minst en månad och du är redan ute och går. Du kommer snart att hoppa över små hus om du bättrar dej i den här takten.

Tänkte komma och hälsa på dej idag men ändrade mig då jag hörde att du skulle få besök ändå.

Kram
Kicki

Lisbeth Pettersson

28 februari 2011 11:05

Ja det går fort och bra. Det är ju stelt ännu men jag kommer förhoppningsvis att klara 2 mån innan jag skall börja jobba igen. Det har ju snart gått 3 veckor.

 
Ingen bild

Marie Göransson

26 februari 2011 16:09

Hejsan! Kul att hör att det går så bra för dig. Det är ju helt fantastiskt att du redan kan gå ute. Ja, att man kan gå över huvudtaget efter att man bytt ut en sådan stor del i kroppen. Hoppas, för din skull, att snön snart smälter bort. Ge vovven en klapp från mig. /Marie

Lisbeth Pettersson

28 februari 2011 11:03

Det går bättre och fortare än vad jag trodde. Man hade ju en föreställning om hur det skulle bli men eftersom jag får belasta benet med 40 kg gör ju att det blir mycket enklare att gå. Maxi har fått en klapp från dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth Pettersson - 14 augusti 2014 16:41

Nu skall jag avsluta mina inlägg på denna plats ang. mina operationer. Den här gången gick min rehab mycket fortare än förra gången. Nu har jag varit sista gångenhos sjukgymnasten som var mycket nöjd och tyckte att det såg oförskämt bra ut så här s...

Av Lisbeth Pettersson - 19 juli 2014 09:44

Det har nu gått över en månad sedan operationen men det känns som 2 mån. Jag märker ju att det gått fortare med rehab än förra gången. Skall snart börja köra bil och det skall bli skönt. Kommer att börja jobba lite tid. Räknar med att börja 1 sept ig...

Av Lisbeth Pettersson - 7 juli 2014 09:46

Nu har det gått en månad sedan op. Agrafferna/stygnen är borta. Jag sover bättre och behöver inga värktabletter. Det känns naturligtvis  att benet inte är läkt ännu. Det är lite stelt och man kan inte böja sig eller vända sig hur som helst. Men det g...

Av Lisbeth Pettersson - 28 juni 2014 10:27

En vecka med bra dagar och usla nätter. Jag hade även lite feber i veckan men det gick över som tur är. När jag läste vad jag skrev efter förra operationen så var det lika svårt med sömnen då. Det tog en månad innan jag sov en hel natt. Annars känns ...

Av Lisbeth Pettersson - 23 juni 2014 09:25

Tycker att det är längre sedan än 2 veckor men det är det ju inte. Det går framåt men det är svårt att sova på nätterna trots att jag är jättetrött. Pratade med en sjukgymnast som sade att det kan ta lite tid innan svullnaden och smärtan vid operatio...

Ovido - Quiz & Flashcards