lispetz

Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Hej igen.

Av Lisbeth Pettersson - 23 februari 2011 10:43

I dag fick det bli en lång sovmorgon. Hade lite ont i natt men sov däremellan ganska bra i alla fall.

Fick tidningen vid 08.00 när hundvakten gick ut med hunden. Hur bra har man det inte ??

Skall börja på sjukgymnatik den 7 mars så det är ju bra. Knät är svullet än och behöver tränas upp.


I dag är det 2 veckor sedan operationen. Det har ju hänt en hel del sedan dess. Den läkare som opererade mig var och hälsade på mig på mitt sjukrum vid flera tillfällen. Först kvällen före där han informerade om att det skulle bli av trots att det hade blivit

ordentligt halt ute samma dag och att det var många brutna ben och annat som väntade.

Sedan kom han tillbaka dagen efter operationen och frågade hur jag mådde. Jag hade fått lite feber, vilket är vanligt efter en sådan operation, sedan hade jag låg HB, vilket gjorde att jag fick ett par påsar blod.

Den dagen fick jag resa mig upp med en gåstol. Men jag blev väldigt yr så det blev inget mer den dagen. 

Läkaren frågade om jag trodde att jag skulle klara mig hemma eller om jag skulle behöva har några extra dagar efter att jag blivit utskriven, på patienthotellet.

Jag sade då att jag ville avvakta. Visste ju inte hur länge jag skulle ligga kvar där då.

Hunden hade jag ju på hundhotell till den 20 feb. så jag ville vara hemma då.

Jag måste verkligen tacka läkaren för det intresse och den proffsighet han visade under hela den här tiden.

Jag har ju aldrig legat på sjukhus och aldrig blivit opererad så jag har inte så stor erfarenhet. Men om alla läkare var eller är som han så känner man sig väldigt trygg.


I dag kommer sotaren, avslutningsvis. Vardagen fortgår som vanligt. Ha det bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth Pettersson - 14 augusti 2014 16:41

Nu skall jag avsluta mina inlägg på denna plats ang. mina operationer. Den här gången gick min rehab mycket fortare än förra gången. Nu har jag varit sista gångenhos sjukgymnasten som var mycket nöjd och tyckte att det såg oförskämt bra ut så här s...

Av Lisbeth Pettersson - 19 juli 2014 09:44

Det har nu gått över en månad sedan operationen men det känns som 2 mån. Jag märker ju att det gått fortare med rehab än förra gången. Skall snart börja köra bil och det skall bli skönt. Kommer att börja jobba lite tid. Räknar med att börja 1 sept ig...

Av Lisbeth Pettersson - 7 juli 2014 09:46

Nu har det gått en månad sedan op. Agrafferna/stygnen är borta. Jag sover bättre och behöver inga värktabletter. Det känns naturligtvis  att benet inte är läkt ännu. Det är lite stelt och man kan inte böja sig eller vända sig hur som helst. Men det g...

Av Lisbeth Pettersson - 28 juni 2014 10:27

En vecka med bra dagar och usla nätter. Jag hade även lite feber i veckan men det gick över som tur är. När jag läste vad jag skrev efter förra operationen så var det lika svårt med sömnen då. Det tog en månad innan jag sov en hel natt. Annars känns ...

Av Lisbeth Pettersson - 23 juni 2014 09:25

Tycker att det är längre sedan än 2 veckor men det är det ju inte. Det går framåt men det är svårt att sova på nätterna trots att jag är jättetrött. Pratade med en sjukgymnast som sade att det kan ta lite tid innan svullnaden och smärtan vid operatio...

Ovido - Quiz & Flashcards